English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

نظارت سازمان دامپزشکی بر تولید محصولات دام و طیور/ مردم نگران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نباشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم نگران آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نباشند.
هدی خلج با اشاره به اینکه به تازگی در مرغداری های تهران بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان مشاهده است، گفت: مردم هیچ گونه نگرانی بابت این قضیه نداشته باشند چون منطقه به طور کامل تحت قرنطینه است.
وی افزود: سازمان دامپزشکی با شفافیت، راستی و درستی هیچ چیزی را پنهان از مردم ندارد چون اصل خدمت برمحور صداقت و راستگویی استوار است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به دنبال دریافت گزارش تلفات غیرعادی در دو واحد پرورش طیور صنعتی در استان تهران همزمان با وقوع بیماری در برخی کشورهای اروپایی، هند و … کارشناسان این سازمان ضمن حضور در محل کانون های آلوده و اعمال ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی به سایر مناطق نسبت به نمونه برداری های لازم اقدام کرده اند.
وی افزود: براساس نتایج آزمایشگاهی نوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تحت تیپ این بیماری H5N8و مشابه ویروس در گردش در اروپا است.
خلج اظهار داشت : عملیات معدوم سازی گله های آلوده، پاکسازی و ضدعفونی واحدها به شکل بهداشتی و در حداقل زمان ممکن صورت گرفته است.
وی توصیه کرد:مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را درباره جلوگیری از ورود آلودگی به مزرعه انجام دهند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : از آنجا که پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند از تمامی مردم خواست ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و قبل از اطمینان از سلامت پرندگان به شدت پرهیز کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت